27 Şubat 2014 Perşembe

Güvercinlere Yem Veren Harem Kadınalari- Osman Hamdi Bey

Osman Hamdi Bey

 Gezintide Kadınlar tablosundan iki yıl önce, 1885’de, Paris’te George Seurat’nın yaptığı Grande Jatte Adası’nda Bir Pazar Günü Öğleden Sonra adlı tabloda, resmin en sağında ve daha büyük olarak görülen kadın, Osman Hamdi’nin kadınlarıyla yaklaşık aynı kafesli kıyafeti giyer. Üstelik Seurat’nın tablosundaki kadın da şemsiyelidir.

   Yaklaşık aynı kadınlardan bu kez sadece beşi Sultanahmet Camii Girişinde Kadınlar adlı tablonun da kahramanlarını oluşturur. Yaklaşık aynı tema, Osmanlı Hamdi’nin Fransız hocası Jean Leon Gerome’da, Güvercinlere Yem Veren Harem Kadınları olarak işlenir. Ama Osman Hamdi’nin yorumu Osmanlı kadınını daha gerçekçi resmeder.

    Batı etkisinde gelişen Türk resmi, ya da Osmanlı resim sanatı, Osman Hamdi’yle birlikte modernleşmenin ilk örneklerini verir. Bu hem bir başlangıç hem de ir dönüşümdür. Ancak bu dönüşümün devamını getirmek elbette Osman Hamdi’den sonraki kuşakların elinde olacaktır. Osman Hamdi Bey’yle birlikte Türk resmi, içinde figüre yani insana da yer vermeye başlar.Bu anlamda Osman Hamdi Bey’in, çağdaş Türk resmin temelini attığını söylemek yanlış olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder